כתיבה שיווקית

   


 

כתיבה שיווקית - זה לא כל כך פשוט כפי שזה נשמע

 

אם כתיבה שיווקית נשמעתלכם מאוד פשוטה וקלה ונראה לכם שכל אחד שיש לו חברה, מוצר או שירות שברצונו להפיץ לקהליכול לעשות זאת באמצעות כתיבה שיווקית בעצמו - די לא מבין את העולם התחרותי בו הוא חי. אם היינו חיים בשנות השמונים או קודם, בתקופה בה לא היו מאות! משרדי פרסום והלקוח הממוצע לא היה חשוף לאלפי! מסרים פרסומיים / שיווקיים במהלך יום ממוצע - אולי זה היה יותר פשוט אבל עדיין - לא משהו שכל אחד יכול לקחת על עצמו.אבל אנחנו חיים בעידן של ריבוי מסרים, של תחרות קדחתנית בין חברות ומותגים המתחרים על תשומת ליבו שלהלקוח מהרגע שהוא מתעורר (עם ג'ינגלים ברדיו, מודעות פרסום בעיתוני הבוקר ושלטי חוצות בדרך לעבודה) ועד שהוא נרדם - עם פרסומות טלויזיוניות. כתיבה שיווקית אמורה להשתלב ואף להראות תוצאות במציאות שבה מאוד מאוד קשה להשיג תוצאות אפקטיביות.

 

כתיבה שיווקית - צריך לדעת איך לכתוב:

כתיבה שיווקית נכונה היא בגדר אמנות. כתיבה שיווקית היא איננה בגדר תחביב למיא שחוטא בכתיבה מידי פעם או למי שמוצא את הכתיבה מעניינת... כתיבה שיווקית היא עבודה רצינית / תחום עיסוק מקצועי במשרה מלאה. מי ששואף לעסוק באמנות כתיבה שיווקית צריך לקחת על עצמו ללמוד את רזי המקצוע ולהתעדכן בכל מגמה, טרנג, כלים ומודלים חדשים נחודרים לתחום או לחילופין יוצאים. כתיבה שיווקית דורשת כישורים וורבאליים, שליטה בעברית וכן באנגלית ואף רצוי שליטה בשפות נוספות. כתיבה שיווקית דורשת הכרות עם כל המושגים המקצועיים של אותו תחום אותו היא מקדמת של אותה חברה או ארגון. כלומר אם אדם הוא כתב שיווקי של חברת תרופות, הוא חייב להכיר את עולם המושגים של ענף התרופות ולהבין באופן כללי בתחום הרפואה בכלל (ברמת הכתיבה לא העיסוק הקליני).


כתיבה שיווקית - צריך לדעת מה לכתוב:

כתיבה שיווקית היא לא רק אמנות כתיבה והדגש הוא באמתעלכתיבה יפה, זורמת, מעניינת, מצחיקה ו/או מרגשת, כתיבה שיווקית נועדה להעביר מסרים מורכבים על חברות, ארגונים, מוצרים ושירותים, לעיתים מדובר על פטנטים ושיטות חדשות שאיש עוד לא שמע עליהם. לכן, כתיבה שיווקית דורשת מומחיות ברמת הבנת התכנים, הבנת העקרונות והערכים. כתיבה שיווקית חייבת להעשות בצורה הנכונה שכן באם אין דיוק, לא רק שלקוחות יכולים לפספס את המסר ולא לקנות הם יכולים להבין מסרים לא נכונים ולהמנע או אף להרתע מהמוצר או מהחברה בשלחוסר הבנה. על הכתבים השיווקיים מונחת אחריות אדירה שכן הם חבל השני המקשר בין המוצר לקהל הרחב.


כתיבה שיווקית צריך לדעת למי לכתוב, מה ומתי:

כאשר מדובר על כתיבה שיווקית מקצועית, לא מספיק להכיר את החומר על ביוריו ולא מספיק לדעת לכתוב יפה. כאשר מדובר על כתיבה שיווקית, כל הקריטריונים התקפים על עולם הפרסום חלים גם כאן. הכתב השיווקי צריך לדעת לזהות קהלי יעד ולדעת מה לכתוב לכל קהל, איך לשכנע כל קהל ומתי כדי לכתוב על כל נושא. כתיבה שיווקית נועד למכור ואף נועדה למכור בצורה אגרסיבית בדיוק כמו באנרים וג'ינגלים ברדיו. מי שחושב שכתיבה שיווקית היא ערוץ יותר עדין -טועה לחלוטין. אין כאן הנחות.