פרסום באינטרנט

   


פרסום באינטרנט - אתגרי המקצוע

 

אנשים נוטים לחשוב על פרסום באינטרנט כעל הימור על סוס מנצח. בטוחים שהאינטרנט הוא ביצת תרנוגלת שמטילה ביצי זהב יום אחרי יום (כולל סופי שבוע וחגים כי באינטרנט אין חופשות וחגים - עובדים סביב השעון). אבל האמת שזה לא כך. פרסום באינטרנט לא היה קלי קלות מעולם וכיום, על קרע המיתון הכלכלי העולמי ובכלל על רקע התחרות הקשה בין המפרסמים הרבים - פרסום באינטרנט הוא הכל חוץ מקלי קלות.

 

הגולשים הפכו מאוד מאוד זהירים לגבי פרסום באינטרנט. אם בעבר אמרו על פרסום באינטרנט שהוא כל כך יעיל כי אי אפשר להתנתק ממנו כמו שאפשר להתנתק מפרסומות במדיות אחרות (כאשר יש פרסומות טלוויזיה אפשר להעביר ערוץ או ללכת למטבח או כאשר יש פרסומות רדיו אפשר להחליף תחנה...) כאשר מדובר על פרסום באינטרנט - הוא מחובר לעמוד האינטרנט כך שהגולש לא יוכל להתנתק. אז נכון שכאשר מדובר על פרסום באינטרנט הגולש לא יכול להתנתק פיזית אבל הוא כן מסוגל להתנתק מנטלית!

 

הגולשים באינטרנט פיתחו חסינות מפני מסרים פרסומים ובפרט  מפני מסרים פרסומיים גלויים. לכן פרסום באינטרנט הופך יותר ויותר סמוי (וזאת גם במטרה להוזיל עלויות של פרסום באינטרנט - פרסום שהפך יקר יותר ויותר עם השנים כאשר הוא הוכח כאפקטיבי). אך כאשר מדובר על פרסום באינטרנט כמו גם בערוצי הפרסום האחרים - פרסום סמוי הוא פשוט לא רלוונטי באותה מידה. פרסום סמוי לא יכול להעביר את אותם מסרים בצורה חדה, ישירה, בטוחה ועניינית ולכן מדובר על פרסום פחות ממצא ופחות ממוקד.

 

בעוד האינטרנט מאפשר לחברות וארגונים רבים להעביר מסרים פרסומיים גלויים או סמויים במסגרת פלטפורמות שונות כמו פורומים, בלוגים ותכנים ברשתות חברתיות, אין אפשרות למקסם את ההזדמנות הזו כמו באנר רגיל שכן באנר מחובר לעמוד נחיתה או למיני סייט והיתרון שלו הוא שהוא מאפשר פעילות מסחרית מידית כלומר גולש אשר נחשף לפרסומת מקליק עליה ומגיע מידית לעמוד נחיתה שם הוא יכול לקנות, להרשם, להזמין, להשאיר פרטיו, לברר פרטים נוספים ועוד.

 

פרסום באינטרנט - היתרון היחסי שלו הוא שהוא מוביל לתוצאות מידיות ולכן כאשר מדובר על פרסום באופן סמוי או סמוי חלקית או פרסום מסרים אבל לא פלטפורמות פרסומיות קשה יותר ליצור את החיבור בין העברת המסרים לבין הנעה לפעולה.

 

הגולשים הפכו חכמים והם נזהרים מפרסומות כמו מאש, בעלי האתרים הפכו גרידיים (חמדניים) והם מבקשים סכומי עתק בכדי לאפשר לך לפרסם באנר קטן בתחתית או בשולי העמוד ועם הזמן צריך להשקיע יותר ויותר ביצירת באנרים יפים, חדשים,עם וידיאו, אנימציה, קבצי שמע ועוד ועוד. לא מספיק כיום להריץ קמפיין אחד שלפרסום באינטרנט - חייבים להריץ סט ברוטציה כדי שלגולש לא ימאס! פרסום באינטרנט הפך יקר יותר, קשה יותר, מסורבל יותר אבל בסופו של דבר גם מאתגר יותר והטובים יצליחו במשימה.